اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کمک مؤمنانه| وقتی بیمارستانی‌ها برای بیمارانشان مؤسسه خیریه راه می‌اندازند

کمک‌های مؤمنانه مردم استان سمنان همچنان ادامه دارد و این بار بیمارستانی‌های سمنان برای درمان بیمارانشان مؤسسه خیریه راه انداخته و همچنان در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند.

روایت کمک مؤمنانه| وقتی بیمارستانی‌ها برای بیمارانشان مؤسسه خیریه راه می‌اندازند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، از ویروس کرونا به‌عنوان شاه‌بیت گرفتاری‌های مردم در قرن اخیر نام برده می‌شود و البته نمی‌دانیم به کار بردن این تعبیر چقدر درست است؛ اما این روزها کیست که نداند این ویروس با ملتمان چه کرده است؟

علاوه بر رنج جسمی و روحی ناشی از این بیماری، این روزها تأمین هزینه‌های درمان ابتلا به ویروس کرونا گاهی کمرشکن شده است.

وقتی می‌بینیم و می‌شنویم که گاهی در خانواده‌ای سه تا چهار نفر درگیر این رنج بزرگ شده‌اند، واقعاً مو بر تن انسان سیخ می‌شود و تنها راه چاره، فعلاً این است که دست به آسمان بلند کرده و از قادر یکتا بخواهیم که خودش کمک کند.

اما در بحبوحه درگیری با این بیماری جان‌سوز، هنوز مردم ایران و به‌ویژه هم‌استانی‌های‌ سمنانی از تک و تاب نیفتاده‌اند و هر کس به سهم خود سعی می‌کند تا بر اساس و اقتباس از پند سعدی شیرین‌سخن که فرموده «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند/ چو عضوی بدرد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» به مدد همنوعان بشتابند.

امروز این مصیبت زجرآور قرار از اغلب آزادمردان و زنان ایران ربوده و هر کسی در حد توان به یاری همنوعان خود پرداخته است.

در همین راستا، یکی از گروه‌هایی که علی‌رغم مواجهه رویاروی با این بیماری، با تشکیل خیریه‌ای به کمک همنوعان برخاسته، کادر درمان بیمارستان کوثر سمنان اعم از پزشکان و سایر عوامل مؤثر در امر درمان این مرکز هستند که با راه‌اندازی مؤسسه‌ای تحت عنوان «خیریه بیمارستان کوثر» به یاری مضاعف بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان شتافته‌اند.

در همین زمینه، بسیاری از مردم و خیران سمنانی هم به تأسی از رفتار خیرخواهانه کادر درمان بیمارستان کوثر به مدد این خیریه آمده و هر روز شاهد اهدای کمک‌های نقدی و جنسی به این مرکز هستیم.

از همه مردم خوب استانمان می‌خواهیم تا در صورت امکان با بذل نذور و خیرات مالی و جنسی خود به این خیریه، سهمی در امدادرسانی به خانواده‌های درگیر کرونا داشته باشند.

و اما این روزها با کمال تأسف شاهدیم که علی‌رغم تمام تلاش پزشکان و کادر درمان، عزیزانی توان مبارزه با کرونا را از دست داده و جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کنند و بر اساس اعتقادات دینی، بازماندگان آنها هزینه‌هایی را جهت آمرزش روح ازدست‌رفتگان به مراکز خیریه اهدا می‌کنند.

با عنایت به ممنوعیت و عدم امکان برگزاری مجالس، به نظر می‌آید از خانواده‌هایی که عزیزانی را به جهت این بیماری از دست داده‌اند، تقاضا کنیم در صورتی که صلاح می‌دانند، هزینه‌های مرسوم را به‌صورت نقدی یا اجناس موردنیاز به مؤسسه خیریه بیمارستان کوثر سمنان هدیه کنند تا ضمن کمک به همنوعان، به‌عنوان باقیات‌الصالحاتی برای بهره‌مندی ارواح عزیزانشان مقبول درگاه خالق سرمد قرار گیرد.

قطعاً اهدای این کمک‌ها می‌تواند مشوق عزیزان مؤثر در امر درمان در این بیمارستان قرار گرفته و آنان را در ادامه مبارزه با این بیماری توان‌فرسا یاریگر باشد که نیک گفته‌اند «صدها فرشته بر دستان گره‌گشا بوسه خواهند زد/ که گرهی از کار فروبسته خلق بگشایند».

گزارش از: جواد میرحاج

انتهای پیام/۷۴۰۰۴/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول